Uusia oppimisen polkuja

Edellisestä postauksestani on kulunut lähes vuosi. Tällä välillä en suinkaan ole ollut iPadejä käyttämättä.

Vuoden aikana näitten teknisten vempainten tarkoituksenmukaista käyttöä on tullut mietittyä entistä tarkemmin. Kun alkuhuumasta ja eri appsien kokeilusta päästään suunnitelmalliseen käyttöön, ollaan oikealla tiellä. Tämä vaatii opettajalta kouluttautumista ja laitteiden mahdollisuuksiin perehtymistä. Vaadimme oppilailta uuden opettelua, joten samaa voimme vaatia itseltämme. Uusi opetussuunnitelmakin edellyttää monipuolisia menetelmiä oppimisen mahdollistamiseksi.  Opettajan omaa innostusta ja kehittymisen halua tarvitaan. Tiedämme jokainen, ettei kannettu vesi kaivossa pysy.

Toivoisin jokaisen opettajan olevan elinikäisen oppimisen polulla myös näissä asioissa.

Olen kevään 2015 aikana kiertänyt kuntamme esi- ja alkuopetusluokilla 13:sta iPad Minin kanssa. Olemme konkreettisesti tehneet luokissa yhdessä juttuja. Vastaanotto on ollut hieno ja tällaiselle ”vierihoitokoulutukselle” on ollut suuri tilaus. Oppilaat ja opettajat ovat olleet innostuneita. Muutamassa tunnissa ei paljon ehdi, mutta sen verran kuitenkin, että tablettien oppimiselle tarjoamat mahdollisuudet tulevat tutummiksi. Jo muutamallakin iPadillä voi saada paljon aikaan. Silloin pitää vain astua ulos perinteisen opetuksen kaavasta, jossa oppilaat tekevät samaan aikaan samaa tehtävää. Oppia voi niin monella tavalla!

Featured image

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: